När du handlar hos oss

Våra priser

Alla priser i butiken anges i svenska kronor inklusive moms. Priserna kan variera över tid, till exempel på grund av säsongserbjudanden eller andra rabatter, och det är alltid det aktuella priset i butiken när du gör din beställning som gäller. Vi jobbar hårt med att alla texter och priser ska vara korrekta, men reserverar oss ändå mot eventuella felskrivningar.

Regler och avtal

Först och främst måste du vara över 18 år för att få handla hos oss. Utöver det så omfattas all e-handel av konsumentköplagen och/eller distansavtalslagen som t.ex. reglerar garantier och reklamationer. Du kan läsa mer om det på Konsumentverkets webbsida eller deras systersajt Hallå konsument. Längre ner på denna sida hittar du mer detaljerad information om vad som gäller när du handlar hos oss på Handlingskraft.se.

Betalning

Är det säkert att handla hos er?

Absolut. Alla trafik till och från webbutiken är krypterad, så ingen utomstående kan komma åt din information. Inga kort- eller transaktionsuppgifter sparas heller hos oss.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Du kan välja att betala med Swish, VISA-kort, Mastercard eller med ditt Paypalkonto. Lösningen för kortbetalning tillhandahålls av Paypal och Swedbank sköter Swishandet. Om du bor i Uppsala kan du också köpa böckerna direkt hos oss på Kungsgatan 79. Om du gärna vill köpa något i butiken men inte kan använda något av de alternativ vi erbjuder, hör av dig till oss på info@handlingskraft.se så ska vi se om vi kan lösa det på annat sätt.

Leverans

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt på 59 kr per beställning. Vi erbjuder i dagsläget endast leverans inom Sverige och använder Postnord för att leverera våra produkter.

Hur lång leveranstid är det?

Leveranstiden är i normalfallet 2-4 dagar beroende på var i landet du bor, vad du beställer och när du beställer. Vi skickar alla helgfria vardagar året om.

Ångerrätt

Om du av någon anledning ångrar ditt köp så har du enligt enligt svensk lag 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit produkten. För att rätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar. Tänk också på att du själv bekostar returfrakten.

Att inte hämta ut ditt paket räknas inte som att du ångrar köpet. Hämtar du inte ut ditt paket debiteras du kostnaden för returfrakt plus en administrativ avgift på 250kr.

Om du vill ångra ditt köp måste varan och originalförpackningen vara i väsentligt oförändrat skick. Det ska med andra ord gå att sälja din returnerade vara som ny till någon annan.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Reklamation

Hallå, jag har ju fått fel produkt?

Ooops… även om vi normalt har grym koll på allt vi skickar så kan det ju tyvärr hända att något blir fel. Om du vill reklamera något du köpt, hör av dig till oss så snart som möjligt innan du skickar tillbaka något.

Vi tar inte emot något som är skickat med postförskott eller mottagarfrakt, och vi tar inte heller emot försändelser som vi inte har godkänt innan.

Den var trasig när jag fick den

Om något i din beställning är skadat vid leverans, kontakta oss så snabbt som möjligt. Är ytteremballaget skadat, kontakta vår fraktleverantör DHL. Om DHL krånglar med dig, hör av dig till oss så löser vi det tillsammans.

Personuppgifter

Sparar ni mina personuppgifter?

Ja, när du genomför ett köp måste du samtidigt ge samtycke till att vi hanterar och sparar dina personuppgifter. Det blir enklare att leverera det du har beställt om vi vet vad du heter och var du bor. Det kan också vara bra att kunna kontakta dig om det skulle krångla med betalning eller leverans. Vi vill verkligen ha så få av dina personuppgifter som möjligt, men ändå nog många så att vi kan fullfölja vårt avtal med dig.

Hur länge sparar ni mina personuppgifter?

Dina personuppgifter sparas så länge det behövs för att uppfylla köpavtalet och de krav som ställs enligt svensk lag. Till exempel för att kunna garantera dig ånger- och reklamationsrätt.

Du har när som helst rätt att få veta vilka personuppgifter vi har sparade om dig.

Sekretesspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

För att alla funktioner på webbplatsen ska fungera och ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt, använder vi oss av cookies. Vår webbplats använder den vänliga och vanligast förekommande varianten av cookies, så kallade session cookies. Du kan läsa mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats. Du kan själv enkelt rensa vissa eller alla sparade cookies i din webbläsare.

Force Majeure

Med det rådande världsläget är det inte helt osannolikt att det förr eller senare händer något oväntat av lite allvarligare art. Nu hoppas vi verkligen att Kim och Donald håller sig i skinnet och inte hittar på något ofog, men även om de sköter sig så kan det ju faktiskt hända ett och annat. Som till exempel pandemier, översvämningar, orkaner, strejker, bränder, trafikolyckor, zombies eller andra tråkigheter. Och om något liknande mot förmodan skulle inträffa, så är det ju faktiskt inte vårt fel, och då kan du tyvärr inte räkna med någon kompensation om leveranserna drar ut lite på tiden.

Jag har en fråga som inte finns med här

Hör av dig till oss på info@handlingskraft.se så svarar vi så fort vi bara kan.